Ett förtydligande

På förekommen anledning vill jag försöka reda ut mina olika roller. Jag är i dag, fram till den sista januari 2011, presschef på vård- och omsorgsföretaget Attendo Care. På fritiden ingår jag (oavlönat) i redaktionen för sajten Makthavare.se, som jag varit med om att starta – då under namnet Almedalsbloggen. Jag är dessutom bloggare och frilansskribent som med viss regelbundenhet får uttrycka mig i bland annat Aftonbladet.

Att jag bloggar och på andra sätt deltar i samhällsdebatten parallellt med jobb är inget nytt. Det har jag gjort under många år, och hittills har alla mina olika arbetsgivare haft en mycket generös syn på detta. Man har haft förtroende för min integritet och goda omdöme; jag skriver aldrig om jobbet eller frågor nära kopplade till det jag jobbar med.

När jag i februari 2011 startar eget och flyttar in hos Rådhusgruppen City tänker jag fortsätta blogga, driva Makthavare.se och förhoppningsvis kunna skriva krönikor – på samma sätt som jag gjort tidigare. Vill man veta mer om mig och vad jag gjort tidigare, för att på så sätt kunna förstå det jag skriver bättre, så finns mitt cv tillgängligt här på webben.

Kommentera

