Kurs i opinionsbildning

Den 25-26 januari samt 8-9 februari 2011 är jag en av föreläsarna på utbildningsföretaget Calmandos kurs i opinionsbildning. Under fyra dagar ges tillfälle att lyssna på inspirerande föreläsningar av namnkunniga opinionsbildare, journalister och konsulter. Du får möjlighet att praktisera lärdomarna från kursen genom ett praktikfall under handledning

Ur innehållet:
· Hur kan man arbeta strategiskt när det gäller kommunikation och påverkan?
· Hur använder man i dag sociala medier i opinionsbildningen?
· Hur går nyhetsvärderingen i medierna egentligen till?
· Vad kan vi lära av framgångsrika opinionsbildare?

Föreläser gör bl a:
· KG Bergström, krönikör Expressen, tidigare politisk kommentator på SVT
· Ulrica Schenström, konsult, tidigare statssekreterare i statsrådsberedningen och presschef på moderaterna
· Karin Pettersson, politisk chefredaktör Aftonbladet
· Lennart Agén, press- och informationschef Systembolaget
· Kristina Ahlinder, VD Förläggarföreningen
· Markus Uvell, VD tankesmedjan Timbro
· Agneta Ljunggren, konsult, tidigare kommunikationsdirektör Skanska
· Jonas Morian, tidigare presschef på Attendo Care och profilerad s-bloggare

Kursansvariga är Arne Modig (Novus) och Lars-Olof Pettersson (Rådhusgruppen City).

För mer information och anmälan, kontakta Lars-Olof Pettersson (tel. 070-491 18 73, lars-olof@radhusgruppen.se).

Annonser

One response to “Kurs i opinionsbildning

  1. Pingback: Opinionsbildning i sociala medier | PromeMorian

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s